Teknoloji dünyasında bu yıl yaşanan gelişmeler oldukça dikkat çekiciydi. Bu gelişmeleri tetikleyen başlıca olay ise, Twitter’ın satılması olmuştu. Ünlü iş insanı Elon Musk’ın Twitter’ı satın alması ve sonrasında yaşanan süreç, ünlü sosyal medya platformunun kamuoyu nezdindeki görünümünü tamamen değiştirdi. Twitter’ın ağırlıklı olarak uç söylemlere prim veren bir yapıya bürünmesi, kullanıcıların bir kısmının bu platformdan uzaklaşmasına yol açmıştı. Twitter’ın eski sahibi Jack Dorsey’in kurduğu Bluesky ve birkaç yıldır sosyal medya camiasına katılan Mastodon, Twitter için ilk alternatifler olarak öne çıktı.
Yakın dönemde Twitter’ın ismini de değiştiren Elon Musk, yeni adı X olan bu uygulamada birçok önemli değişiklik yapmıştı. Abonelik sistemini ve tweetlere ödeme yapma özelliğini uygulamaya ekleyen ünlü iş insanı, uygulamanın ilerleyen yıllarda bir “süper uygulama” olması yolundaki ilk adımları attı. Twitter’ın geçirdiği dönüşüm sebebiyle yeni adresler arayan kullanıcılar için yapılan son girişim, diğerlerine oranla çok daha büyük bir yankı uyandırdı. Meta’nın bu yıl içerisinde kullanıma sunduğu Threads uygulaması, Twitter’ın güçlü bir rakibi olabileceğini uygulamanın 1. gününde gösterdi.
Instagram üzerinden kayıt olma imkanı sunan Threads uygulaması, bu özellik sayesinde kısa bir sürede milyonlarca üye elde etti. Meta içerisinde küçük bir ekibin tasarladığı bu uygulama, elde ettiği başarının sonrasında şirketin sahibi Mark Zuckerberg tarafından da yoğun bir destek görmeye başladı. Ancak uygulamanın tasarlandıktan kısa bir süre sonra piyasaya sürülmesi, birçok eksikle hayatına devam etmesine yol açmıştı. Bu nedenle ilk günlerden sonra popülaritesini yitirmeye başlayan Threads, son günlerde kullanıcılarının beğenisini yeniden kazandı.
15 mühendisin tasarladığı ve Meta grubu için oldukça maliyetsiz bir uygulama olduğu bilinen Threads, yakın dönemde yeni güncellemeleriyle birlikte kaybettiği ilgiyi geri kazanma sürecine girdi. Yeni güncellemelerle birlikte uygulamanın web sitesi versiyonunun da tasarlanması, Threads’in esas rakibiyle benzer bir konuma erişmesine olanak sağladı. Threads’in web versiyonunun Avrupa Birliği sınırları içerisinde de kullanıma girmesi, Twitter’ın önemli bir rakiple mücadele vereceğini kanıtlamış oldu.
AB’de web versiyonunun kullanıma açılması ve güncellemelerin yüklenmesiyle birlikte, Threads’in kamuoyunda fazlaca karşılık bulmasını sağladı. Apple’ın uygulama marketi App Store’da en popüler uygulama haline gelen Threads, bu başarıyı uzun yıllar sonra elde eden ilk Meta girişimi oldu. AB’de ikinci sıraya kadar yükselen Threads, kazandığı bu başarıyla Instagram’ı da yükseltti. Threads’le birlikte Instagram edinenlerin sayesinde, ünlü uygulama da yıllar sonra App Store listelerinde ilk 10 sıraya yükseldi. Threads’in Google Play Store’da da ilk 5’e yükseldiği görüldü.
Apple’ın istatistiklerini sunan Apptopia, Threads uygulamasının son dönemde günlük 35 milyon civarında kullanıcı tarafından tercih edildiğini açıkladı. Bu sayının ay bazında 140 milyonu gördüğünü belirten kuruluş, Threads’in lansman sonrasında toplamda 445 milyon abone elde ettiğini belirtti. X’in ise bu yıl içerisinde yüzde 10 civarında abone kaybettiği bilinmekte.